در دهههای گذشته، الگوهای متنوعی در ساختارهای حکمرانی مسئولیت اجتماعی شرکتی مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از این الگوها، بر ایجاد همکاری و مشارکت بین کسبوکارها و سازمانهای مختلف بنا شدهاند. این مشارکت بهویژه در تعریف و اجرای «پروژههای اجتماعی» مورد توجه بوده تا بستری برای جمعسپاری و قدرتمندتر و اثربخشتر کردن فعالیتهای مرتبط شود.
مدرسه توسعه پایدار با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، و با برگزاری رویدادی در چارچوب سلسله نشستهای «توسعه پایدار برای ایران» به کمک برخی فعالین این حوزه، ضمن معرفی الگوی جمعسپاری فعالیتهای اجتماعی در CSR شرکتها و ابعاد مختلف آن، یکی از تجارب شاخص ایرانیِ مرتبط در صنعت گردشگری و سفر (موسسه سیمرغ)، را بررسی نموده و فرصتها، و چالشهای پیش روی الگوی جمعسپاری CSR در ایران را با حضور مهمانان واکاوی کرد. گزارش این برنامه از طریق صفحه «نشستها» در سایت مدرسه توسعه پایدار منعکس خواهد شد.