دعوت به همکاری در حوزه ادبیات کودک
«مدرسه توسعه پایدار» به دنبال جذب حداقل یک همکار با ویژگیهای زیر در پروژه «سرزمین جاودانی من» است. «سرزمین جاودانی من»، پویشی غیرانتفاعی و دغدغهمحور در حوزه ادبیات کودک است که قصد دارد از ادبیات کودک به عنوان ابزاری برای کمک به پیشرفت و آبادانی مناطق کوچک و کمبرخوردار کشور عزیزمان استفاده کند:
- ترجیحا دانشآموخته رشتههای مرتبط با ادبیات کودک و ادبیات فارسی
- بسیار بسیار علاقهمند و دغدغهمند نسبت به دنیای کودکی، ادبیات کودک و نیز به طور ویژه، کودکان مناطق کوچک، روستایی و حاشیهای
- علاقهمند به ادبیات معناگرا
- توانمندی تعاملاتی در حد کفایت برای برقراری ارتباط با اشخاص، سازمانها و نیز کودکان
- داشتن حداقل قابل قبولی از توانمندیهای تسهیلگری
- آشنایی خوب با شبکههای اجتماعی (واتساپ، اینستاگرام و …)
- علاقهمندی به ماموریت و حوزههای فعالیتی مدرسه توسعه پایدار و به ویژه «پویش سرزمین جاودانی من» (بسیار توصیه میکنیم قبل از ارسال درخواست، اینجاها را ببینید: 1-درباره ما و 2-اخبار فعالیتها و 3-صفحه اینستاگرام «پویش سرزمین جاودانی من»)
- تمایل به همراهی حداقل دو ساله با ما در این موقعیت شغلی
- توانایی تخصیص حداقل 80 ساعت وقت مفید در ماه
- ترجیحا محدوده سنی 20 تا 35 سال
🔴همکاری با مدرسه توسعه پایدار برای چه کسانی مناسب نیست؟
- ⛔️کسانی که عادت به فعالیت های پشت میزی، تکراری و کمزحمت دارند.
- ⛔️کسانی که اهل مطالعه نیستند، و به وقت گذاشتن برای یادگیری و رشد فردی خیلی تمایل ندارند و یا فکر میکنند که دیگر بس است و به اندازه کافی با تحصیلات و تجاربشان، یاد گرفتهاند!
- ⛔️کسانی که به فکر مهاجرت هستند و از همکاری با مدرسه توسعه پایدار دانشگاه شریف، بیشتر به دنبال رزومهسازی هستند.
- ⛔️کسانی که دغدغه و تعهدی جدی در خودشان نسبت به پیشرفت و آبادانی ایران عزیزمان احساس نمیکنند.
- ⛔️کسانی که فکر میکنند نمیتوانند کاری برای بهبود شرایط جامعه و کشورشان انجام دهند.
- ⛔️کسانی که انتظارات مالی بالایی دارند یا به دنبال درآمدهای متناسب با فعالیتهای تجاری هستند. واقعیت این است که ما به دلیل نداشتن بودجه دولتی و محدودیت شدید منابع مالی-علیرغم میلمان- میتوانیم پرداختی «کاملا معمولی» به همکارانمان داشته باشیم. بخش مهمی از انگیزه همکاران ما برای فعالیت با مدرسه توسعه پایدار، در دستاوردهای اجتماعی و غیر مادی حاصل از تجربه کاریشان در یک نهاد دانشگاهی-اجتماعی اثرگذار تعریف میشود.
برخی وظایف اصلی همکار جدید ما:
- تسهیلگری و پذیرش مسئولیت پیشبرد پویش در مناطق جدید تحت پوشش
- همکاری در اداره باشگاه و شورای داوران کودک و نوجوان «سرزمین جاودانی من» و کمک در طراحی و اجرای برنامههای توانمندساز برای کودکان و نوجوانان علاقهمند به کتابخوانی
- همکاری در طراحی و اجرای فعالیتهای ترویجی مرتبط با کتابهای منتشر شده پویش سرزمین جاودانی من (نظیر جشنوارههای کتابخوانی، معرفی پویش به مخاطبان در فضای مجازی، جلب مشارکت سازمانها و اشخاص و …)
- کمک در تولید محتوا در شبکههای اجتماعی مرتبط با پویش سرزمین جاودانی من
روش اعلام آمادگی برای همکاری:
🔸 ارسال هر دو 2 فایل زیر به نشانی iransdschool@gmail.com یا شماره 09129458095 در واتساپ (حتما اشاره کنید که برای چه موقعیت شغلی در حال ارسال رزومه هستید)
- 1-رزومه (خلاصۀ سوابق مرتبط شما به همراه شماره تماس)
- 2-یک انگیزهنامه (یک تا حداکثر دو صفحه راجع به دلایل مناسب بودن شما برای این موقعیت کاری و نیز چرایی علاقهمندی به همکاری با مدرسه توسعه پایدار)
- ارسال فایل انگیزهنامه اجباری نیست؛ ولی با توجه به تقاضاهای زیاد و رقابتی بودن انتخاب همکار جدید ما، شانس شما را برای مورد توجه قرار گرفتن بسیار بالاتر خواهد برد.
(توجه کنید که ما تنها به دنبال سوابق کاری و حرفهای نیستیم؛ لذا اگر تجربه فعالیت در سازمانهای مردم نهاد، گروههای دانشجویی و فعالیتهای داوطلبانۀ مرتبط دارید، حتما در رزومه خود ذکر کنید)
مهلت ارسال درخواستها و چند نکته مهم:
این فراخوان در 14 مرداد 1401 منتشر شده است و ما خیلی دوست داریم تا پایان مرداد یا اوایل شهریور، همکار جدیدمان را انتخاب کرده باشیم. لذا ارسال درخواستها بعد از این تاریخ، به احتمال زیاد برای ما خیلی راهگشا نخواهد بود. بنابراین اگر به موقعیت شغلی معرفیشده علاقهمندید، برای پاسخ به این فراخوان عجله کنید.
توجه داشته باشید که ظرفیت ما برای پذیرش همکار جدید محدود است. از این بابت پیشاپیش عذرخواهی میکنیم. (چنانچه علاقهمند بودید در صورت عدم پذیرش به خاطر محدودیت ظرفیت، در قالب کارآموزی و به شکل داوطلبانه به ما بپیوندید، برایمان در انگیزه نامه بنویسید)
ما بررسی تقاضاها را از ابتدای شروع فراخوان و بعد از دریافت اولین درخواست آغاز می کنیم و در صورت انتخاب برای مرحله بعدی(مصاحبه حضوری/مجازی)، به شما اطلاع خواهیم داد.